چطور با استفاده از محتوا، مشتریان بیشتری جذب کنیم و درآمد بیشتری تولید کنیم؟

جذب مشتری با استفاده از محتوا

جذب مشتری با استفاده از محتوا، همان چیزی است که به آن بازاریابی محتوایی گفته می شود و به جرئت می توان گفت از برترین و اثربخش ترین شیوه های بازاریابی قرن جاری بوده و هست.

در این پست قصد داریم به جنبه های مختلفی که می توانید از بازاریابی محتوایی برای جذب مشتریان بیشتر برای کسب و کار، خدمات و محصولات خود استفاده کنید، بپردازیم. همزمان با معرفی این جنبه ها، سعی می کنیم شما را به خدمات مرتبط در انجام میدم نیز هدایت کنیم تا بتوانید سریع و ساده و امن نسبت به استخدام فریلنسر و برون سپاری کارهای خود در حوزه ی بازاریابی محتوایی اقدام نمایید.

نوشتن پست های بلاگ

داشتن یک وبلاگ و نوشتن پست های مفید و به روز برای بلاگ به صورت مرتب، در واقع پایه و اساس بازاریابی محتوایی  و جذب مشتری با استفاده از محتوا است. درست است که وبلاگ نویسی در حد و اندازه ی یک کسب و کار، به زمان زیادی از شما و یا نیروی انسانی شرکت شما نیاز داشته باشد، اما، با نویسندگان حرفه ای انجام میدم، شما می توانید این کار را برون سپاری کنید و به صورت مرتب و زمان بندی شده، پست های جدید و به روز که مرتبط با صنعت و موضوع کسب و کار شما هستند را تولید و منتشر نموده و مخاطبان و مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب نمایید. برخی از نویسندگان فعال در سایت، با اصول فنی وبلاگ نویسی هم آشنایی کامل دارند و می توانند با رعایت قواعد فنی و اصول سئو، خودشان مطالب را در وبلاگ شما قرار دهند.

خبرنامه ها

ارتباط و تعامل با مشتریان فعلی را می توان یکی از مغفول مانده ترین منابع تولید درآمد در ذهن صاحبین کسب و کار ها دانست. ما آدم ها این چنین هستیم دیگر! هر چه منابع دم دست تر باشند برایمان، کمتر بهشان اهمیت می دهیم و در واقع باید گفت که کمتر اهمیتشان را درک می کنیم! این در حالی است که ارسال خبرنامه برای مشتریان و کاربران فعلی، ابزاری است بسیار اساسی برای هر کسب و کار امروزی ای (چه این کسب و کار، یک کسب و کار اینترنتی باشد و چه یک کسب و کار سنتی نظیر یک سوپرمارکت محلی). ارسال خبرنامه شما را قادر می سازد که با مشتریان خود به صورت مرتب در ارتباط باشید و اگر احیانا شما را فراموش کرده اند، ارتباط خود با آنها را احیا نمایید. ارسال خبرنامه به شما کمک می کند که با هزینه های پایین تر و اثربخشی بالاتر، کمپین های بازاریابی خود را راه بیاندازید، وفاداری مشتریان خود را ارتقا دهید و حجم بیشتری از مشتری و در آمد را به کسب و کار خود بکشانید. آن وقت است که می بینید دور و بری ها دهان به تحسین باز کرده اند که عجب! چه شد که رتبه ی الکسای سایت این ها روز به روز افزایش می یابد؟ یا چه شد که پاخور مغازه ی این ها روز به روز بیشتر می شود؟

 

روابط عمومی یا  پی آر (PR)

برای جذب مشتری با استفاده از محتوا، یکی از روش های محبوب در میان کسب و کار ها اینست که به شکلی مناسب و درخور داستان برند خود را با رسانه ها در میان بگذارید (در واقع باید بگوییم از طریق رسانه ها با مردم و مخاطبان خود میان بگذارید). به این محتوایی که شما در رسانه ها منتشر می کنید، press release یا آگهی خبری یا آگهی مطبوعاتی گفته می شود. واقعیت اینست که نمی توان خیلی ساده از کنار این گذشت که یک آگهی چه ویژگی هایی باید داشته باشد و فقط یک متن معمولی را برداشت و برای انتشار عمومی برای رسانه ها ارسال کرد. نتیجه ی چنین رویکردی طبیعتا بهره وری و بازدهی پایین هزین هایی است که برای روابط عمومی انجام می دهید. یک آگهی خبری با کیفیت بهتر است در قالب استاندارد این صنعت، یعنی ۵ پرسش (چه چیزی، چرا، کجا، چه کسی، چه زمانی) تولید گردد. البته خلاقیت همه جا و مخصوصا در مکتب فکری انجام میدم اهمیت بالایی دارد، اما به هر حال تجربه نشان داده که در تولید آگهی خبری خود بهتر است این خلاقیت را در چارچوب این ۵ پرسش به کار گیرید، تا محتوای شما ساختار خبری خود را از دست ندهد و به چشم مخاطبان مصنوعی نیاید. از آگهی های خبری برای اطلاع رسانی راه اندازی پیشنهادات و تخفیف های ویژه ی خود استفاده کنید، یا برای راه اندازی خدمات و فیچر های جدید محصولات خود، و یا برای این که نشان دهید که سوار بر بازار و همراه با روندهای بازار هستید و در خواب به سر نمی برید!

 

محتوای رسانه های اجتماعی

در مورد اهمیت رسانه های اجتماعی برای جذب مشتری با استفاده از محتوا، کم گفته نشده و ما هم در انجام میدم کم به آن اشاره نکرده ایم. پس به توضیح بیشتر در این مورد نمی پردازیم. اما یکی از دلایل مهمی که می بینیم کسب و کاری از رسانه های اجتماعی استفاده نمی کند، اینست که صاحب کسب و کار، زمان و حوصله و نیروی انسانی لازم برای انجام این کار را در اختیار ندارد. شما با هزینه های بسیار مناسب می توانید در انجام میدم کار تولید و تبلیغ پست های جذاب رسانه های اجتماعی خود را به فریلنسرهای خلاقی بسپارید که در این حوزه تجربه ی زیادی دارند. با انتشار محتواهای مفید و جذاب، می‌توانید رسانه‌های اجتماعی را به موتورهایی برای جذب کاربر برای کسب و کار خود تبدیل کنید. به عنوان مثال پزشک خوب که بر روی ارائه ی خدمات در حوزه‌ی معرفی متخصصین حوزه‌ی سلامت در حوزه‌های مختلف نظیر روانشناس و مشاور تهران فعال است، از استارتاپ هایی که است سعی می‌کند با دقت خاصی به محتوای رسانه های اجتماعی خود توجه کند.

 

اهمیت محتوا و بازاریابی محتوایی آنقدر زیاد است که باز هم در پست های بعدی برای شما در مورد آن خواهیم نوشت. با ما همراه بمانید و نظرات خود را در این حوزه با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

یک نظر برای “چطور با استفاده از محتوا، مشتریان بیشتری جذب کنیم و درآمد بیشتری تولید کنیم؟

  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ۳:۰۰ بعد از ظهر
    Permalink

    کاملا درسته. قبلا به انجام میدم سری زده بودم و ماه ها بود نیومده بودم، تو این مدت پیشرفت چشمگیری داشته چه سایت و چه فرهنگی که حول این داستان درحال ساخته شدنه. موفق باشید

    پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *