یک اسم خوب برای یک استارتاپ چه ویژگی هایی دارد؟

انتخاب یک اسم خوب برای یک کسب و کار فقط به هوشمندانه بودن بر نمی گردد، بلکه باید دارای خصوصیات ویژه‌ی دیگری هم باشد؛ مثلا نوگرایی و جذابیت. یک اسم خوب پایه و اساس یک کسب و کار فوق‌العاده و یک برند ماندگار است.

بعضی متخصصان معتقدند که بهترین اسم ها خلاصه هستند، در حالیکه بعضی دیگر بر این باورند که یک اسم خوب باید آگاهی دهنده و شهودی باشد. بسیاری از مشاوران برند معتقد به روشی سرخوشانه هستند و بعضی دیگر موقعیت‌های کاربردی تر را ترجیح می‌دهند. در واقع، هر اسمی می‌تواند بنیان و اساس کارآمدی برای برند و کسب و کار شما باشد به شرطی که با استراتژی های بازاریابی مناسب پیشتیبانی شود.

نام گذاری شرکت مسئله‌ای نیست که بتوان ساده از آن گذر کرد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم کالکشن انتخاب نام و شعار اختصاصی را در «انجام میدم» ببینید و از مهارت دیگران در این زمینه استفاده نمایید.

در ادامه نیز خصوصیاتی را برای شما آورده‌ایم که لازم است هنگام انتخاب نام کسب و کار خود آن ها را در نظر داشته باشید.

 

  • نام انتخابی شما باید در دسترس باشد، چه در فضای مجازی و چه در محیط حقیقی

برای یک اسم تنها جالب بودن و یا بامزه بودن کافی نیست. یک اسم خوب باید قابل پیدا شدن هم باشد. قبل از این که اسم مناسب کسب و کار خود را قطعی کنید، بهتر است جستجویی در دامین های موجود انجام دهید و ببینید که آیا دامینی با اسم موردنظر شما در دسترس است یا خیر. چرا که در بازار مدرن امروز داشتن یک آدرس اینترنتی قوی اهمیت بسیاری دارد. همچنین لازم است تحقیقاتی انجام دهید تا ترجیحا اسم انتخابی شما یکسان یا حتی شبیه شرکت های دیگر نباشد.

 

  • هرچه کوتاه‌تر، بهتر

نایک، اپل، گوگل، فیس‌ بوک، همه‌ی این شرکت های معروف از اسامی کوتاه اما گیرایی استفاده می‌کنند. تحقیقات نشان داده است که کوتاهی اسم موجب نشستن آن در ذهن ها و یادآوری سریع تر می‌شود. البته این یک الزام و قاعده ی همیشه روا نیست. مثلا انجام میدم ۴ بخش دارد و کوکا کولا که یکی از بزرگترین برندهای جهان است نیز به همین ترتیب است.

 

  • بزرگ فکر کنید

بسیاری از استارتاپ ها در ابتدای کار از اسم هایی که به مکان جغرافیایی یا محصول خاصی اشاره دارد، استفاده می‌کنند. مثلا فروشگاه خرید دی وی دی تهران. شاید شما بخواهید در آینده حوزه‌ی کاری خود را به شهرستان‌ها گسترش دهید و یا در کنار دی وی دی محصولات دیگری هم به فروش برسانید. پس از آغاز سعی کنید اسمی با محتوای عمومی تر انتخاب کنید.

 

در انتها پیشنهاد می کنیم حتما به وبسایت نامی نیک سر بزنید. دوست خوب ما، حمید توکلی، که کارشناس و مشاور برندسازی و انتخاب نام برند هستند، مطالب بسیار مفیدی را در این حوزه برای شما آماده کرده اند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *