۵ استراتژی بازاریابی و تبلیغات ارزان بدون استفاده از شبکه‌های اجتماعی

نویسنده: جسیکا اکستروم (Jessica Ekstrom) ، مدیر و موسس شرکت سربندهای امید (Headbands of Hope) – به همراه اندکی دخل و تصرف در برگردانی به فارسی

معمولا وقتی می‌خواهیم به راه‌هایی برای بازاریابی و تبلیغات ارزان خدمات یا محصولاتمان فکر کنیم، اولین چیزی که به ذهنمان خطور می‌کند استفاده از رسانه‌های اجتماعی است. مسئله این است که در دنیای امروزه بحث سر این نیست که مثلا من در اینستاگرام تبلیغ کنم یا نه، بلکه چگونگی تبلیغ و زمان آن اهمیت دارد.

با وجود اینکه این روزها رسانه‌های اجتماعی به شدت در زندگی افراد رسوخ کرده‌اند اما لازم است این نکته را هم در نظر داشته باشیم که گم شدن در این دنیای اشباع شده‌ی رسانه‌های اجتماعی هم بسیار محتمل است.

اما حتما راه‌های دیگری هم برای بازاریابی و تبلیغات ارزان به جز استفاده از شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. در ادامه تعدادی از این ایده‌ها را برای شما آورده‌ایم تا به کمکتان بیایند.

 

نمایندگان تبلیغاتی استخدام کنید

من کسب‌وکار خودم را وقتی در دانشگاه درس می‌خواندم، شروع کردم. برای انجام تبلیغات و بازاریابی، بعضی از دوستانم در دانشکده‌های دیگر را استخدام کردم تا سربندهای امید را هر کدام در دانشکده‌ی‌ خودشان تبلیغ کنند. اینچنین نمایندگانی می‌توانند به سرعت محصول شما را در گروه کوچکی که حضور دارند (در مورد من دانشکده‌ها)، به افراد بشناسانند.

همچنین ما فعالیت‌هایی داشتیم به این صورت که مثلا اگر کسی این سربندها را به دیگران هدیه می‌داد، به او امتیازی تعلق می‌گرفت و در پایان ماه هرکس با توجه به امتیازاتی که به دست آورده بود می‌توانست پول دریافت کند.

این برنامه‌ها آنقدر موفق بودند که ما تصمیم داریم آن را به طور مستمر گسترش داده و نمایندگانی برای تبلیغ در گروه های بزرگ‌تر استخدام کنیم.

 

بازاریابی و تبلیغات ارزان برای شروع کسب و کار در انجام میدم

 

در نمایشگاه های تجاری شرکت کنید

شرکت در نمایشگاه‌ها ممکن است کمی گران برایتان تمام شود اما مطمئن باشید که ارزشش را دارد. مهم‌ترین دستاورد این نمایشگاه‌ها روابطی است که حاصل می‌شود. این راه یکی از معدود راه‌های تبلیغات است که در آن می‌توانید مصرف‌کنندگان خود را از نزدیک ببینید و با دیگر برندها و شرکت‌ها هم ارتباط برقرار کنید.

بروید ببینید که کنفرانس یا نمایشگاهی برای حوزه‌ای که شما در آن فعالیت دارید، برگزار می‌شود یا خیر. اگر هزینه‌ی شرکت به عنوان غرفه‌دار در نمایشگاه مربوطه خیلی زیاد است، می‌توانید به عنوان بازدیدکننده در نمایشگاه شرکت کنید و تا جایی که می‌توانید با افراد دیگر ارتباط بگیرید. خود را به مسئول اجرایی نمایشگاه معرفی کنید و ببینید که آیا برای غرفه‌دارانی که برای اولین بار در نمایشگاه شرکت می‌کنند، تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است که بتوانید دفعه‌ی دیگر از آن استفاده کنید یا خیر. در سال‌های اخیر در ایران این تسهیلات برای کارآفرینان جوان بیش از پیش در نظر گرفته می‌شوند، پس حواستان باشد که فرصت‌های مجانی را از دست ندهید.

 

نظر وبلاگ‌های پرمخاطب را جلب کنید

در حقیقت ما برای سربندهای امید از این طریق اولین مشتریان واقعی (منظورم مشتریانی به غیر از دوستان و خانواده است) خود را پیدا کردیم. در هر حوزه‌ای که فعالیت دارید، وبلاگ‌های مرتبط را پیدا کنید و سعی کنید آن‌ها را راضی کنید که کمی برای شما تبلیغ کنند، می‌توانید یک یا چند تا از محصولات خود را برای آن‌ها بفرستید تا راحت‌تر متقاعد شوند. خودتان هم دست به قلم شوید و در مورد محصول و خدمت بود و مزایای آن بنویسید و در رسانه های اجتماعی یا وبلاگ های آزاد به اشتراک بگذارید (با این کار، عملا شما به حوزه‌ی داغ و اثربخش بازاریابی محتوایی وارد می‌شوید). اگر در نویسندگی مهارت بالایی ندارید، می‌توانید با هزینه ای معقول، کار تولید محتوا ی خود را به فریلنسر های «انجام میدم» بسپارید. چند تا از کاره‌هایی که در «انجام میدم» برای تولید محتوا ارائه شده است را می‌توانید در زیر ببینید:

 

من میتونم بهترین مطلب اختصاصی و سئو شده را برای موضوع موردنظرتان بنویسم من میتونم به مدت یک هفته روزی یک مطلب اختصاصی و سئو شده در سایت شما قرار بدم. من میتونم برای وبلاگ، سایت و فروش تبلیغاتی تهیه محتوا انجام بدم...جذاب وخواندنی وبه روز...

 

در تولید محتوای سایر وبلاگ‌ها و وبسایت‌ها مشارکت کنید

آیا موضوعی مرتبط با خدمت و محصول شما وجود دارد که بتوانید در مورد آن‌ ساعت‌ها صحبت کنید؟ یا شاید هم شما راز یک بسته‌بندی محصول فوق‌العاده را می‌دانید که می‌توانید به دیگران بگویید؟ هر چیزی که هست می‌توانید آن را بنویسید و برای سایت‌ها و وبلاگ‌های مرتبط که به دنبال محتوا هستند، بفرستید. از آن‌ها بخواهید که بیوگرافی شما را در سایت قرار داده و لینک سایتتان را در آن بگذارند.

خیلی وقت‌ها مجبورید محتوای خود را به رایگان به وبلاگ‌ها و وبسایت‌ها بدهید، اما اگر حداقل یک مشتری‌ هم با این مقاله به مشتریانتان اضافه شود، باز هم ارزش دارد که البته تجربه نشان داده گاهی این تعداد خیلی بیشتر از یکی خواهد بود. این کار همچنین به سئوی سایت شما هم کمک می‌کند.

 

اگر به این مطلب علاقه مندید، احتمالا قصد اجرای برنامه های بازاریابی را دارید. لذا پیشنهاد می کنیم کالکشن خدمات گلچین شده ی بازاریابی محتوایی را ببینید.

 

سخنرانی کنید

همان موضوعاتی که قرار بود آن‌ها را بنویسید و برای سایت‌ها بفرستید را می‌توانید در یک سخنرانی ارائه بدهید. مدارس، دانشکده‌ها، کنفرانس‌ها، دورهمی ها و … همیشه به دنبال سخنرانانی هستند که به اعضایشان انگیزه دهد. اگر در سخنرانی توانمند هستید، درنگ نکنید؛ سکوی سخنرانی آماده‌ی حضور شماست. البته سعی کنید در تمام مدت سخنرانی، تنها محصول خود را تبلیغ نکنید. بهتر است از محصول خود به عنوان مثالی برای افزایش انگیزه‌ی شنوندگان استفاده کنید. نکته ی جالبی که در خصوص سخنرانی با هدف تبلیغات و بازاریابی وجود دارد، اینست که شما نه تنها دارید یک روش برای بازاریابی و تبلیغات ارزان و حتی رایگان را تجربه می کنید، بلکه حتی ممکن است برای سخنرانی های خود درخواست پرداخت هم بکند و درآمد هم از این طریق داشته باشید!

3 نظر برای “۵ استراتژی بازاریابی و تبلیغات ارزان بدون استفاده از شبکه‌های اجتماعی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *